Rabu, 19 Mac 2014

pengalaman bersalin naqiu hakimi


Pengalaman bersalin Naqiu hakimi

gambar disnap dalam labour room

Mcmane nak mula ek…yerla benda dah lame berlaku..hehehe…bermula nya pagi waktu pagi….
30 january 2011
Jam 9 pagi- bangun2 jerp dari tido…terperasan ada air kat panties…ingatkan darah kan…gie bilik air tgk air putih jerp…org kate tu air ketuban..so disebabkan anak first…pastu tak de pape pengalaman..terus ajak suami gie hospital ampang tuk check ape yang sedang berlaku skrg nie..
Jam 11 pagi – sebelum gie hospital ampang…ckp kat suami yang teringin makan satay lak plak…last2 minit nak gie hospital kan…so suami pun gie la kajang beli satay kajang haji samuri..dah beli baru la bergerak ke hospital ampang…
31 january 2011
Jam 12.30 – sesampai jerp kat hospital ampang..tak masuk dulu pun…gie sarapan kat kedai yang berdekatan dgn hospital ampang tu…lepas makan baru la gie daftar ckp ada tanda2 nak bersalin…time tu…bermula la sesi soal jawab dgn doctor yang bertugas…ehm…mcm2 kene buat…check air kencing la…kene tukar baju la…pakai baju dorg tu…
Jam 2.00 – lepas tukar baju…bermula la check bukaan…time tu baru bukak 2cm jerp…so disebabkan aku dok jauh dari hospital ampang…aku kene la tahan wad…aku try mintak first class..tapi tak de…yang ada Cuma second class jer…aku pun dok jer la kat wad tu…
Jam 7 mlm – bermula la contraction…serius…mmg sakit gilez….time tu suami dah balik…dorg tak leh tunggu isteri sakit nak branak…so rutin aku dok ulang alik pegi toilet ke katil jer la…mmg penat sgt2…pastu tak larat tahan sakit lagi…
Jam 11 mlm – time tu aku tanye nurse…aku tak leh tahan sakit sorg2 nie…aku nak balik…pastu nurse tanye doctor…aku tunggu punyer tunggu…nurse tak dtg2 bagitaw leh balik or tak…tup..tup….darah aku tumpah…time tu aku panggil nurse ckp darah aku tumpah..tapi nurse tu  ckp selagi tak pecah air ketuban xpe…
Jam 11.30mlm – doctor pakar puan dtg check wad…time die check aku…mmg mengamuk la die kat nurse2 hospital ampang tu…sebab tak kisah pasal pesakit…doctor tu garang lak tu..mmg mulut dok maki staff nurse…tapi pesakit die tak maki lak kan…hehe..sib baik..
Jam 11.45 mlm – aku ditolak ke labour room tuk penantian yang dinanti-nantikan…tapi time tu baru bukak 5cm..dok la aku dalam labour room…time tu aku dpt sedut gas tuk tahan sakit…mmg terbaik…lalok aku jugak sedut gas tu…mmg ckp pun mcm org mabuk…lepas air ketuban pecah baru suami aku dpt masuk teman kan aku..
Jam 1 pagi – suami aku masih kat sebelah aku..teman aku yang ngah mabuk dgn gas tu…pastu nurse bising sebab aku sedut benda tu tak henti2…terus dorg rampas benda tu dari aku…sebab dorg kate klu terlebih sedut nanti aku tak de tenaga nak teran…lepas tu baru la aku rase balik kesakitan contraction..time tu dah bukak 9 kot…tetiba aku dah nak push kuar anak…pastu yang sambut aku hanya la nurse n bidan  berdua bersama suami aku disisi…
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           


Tiada ulasan:

Catat Ulasan