Isnin, 24 Mac 2014

kain velvet maroon





kisah nyer mcm nie...aku gie jakel terjumpa la kain velvet..nak beli potong meter tak brape nak mampu...sebab semeter rm35 so aku nie suka selongkar2 tempat yang corok2 supaya dpt kain yang berkualiti n puas hati...aku dok la berjalan2 kat jakel bahagian lycra..dgn dituruti makcik sale jakel tu...aku nak cari yang murah jerp...tapi berkualiti..hehe...so cari punyer cari aku terjumpa kain velvet purle kat lipatan kain lebihan...klu kat jakel dorg nyer stail akan jual murah pada kain yang lebihan tu....mmg cantik kain nyer...tak de lubang2 koyak pun...aku mmg gitu...cari kain mmg teliti tiap inci kain tu ada koyak tak....sebab aku dah terkena dulu...tapi tak beli pun...aku gie gulatis...kain jual lebihan gitu jugak...aku check2 tgk kain tu lubang sana sinie...merata berlubang..sib baik aku prasan....klu tak prasan mmg mengamuk la aku kan...hehehe...berbalik pada citer kain velvet aku...acik tu bagi rm20 semeter...aku mintak kurang dapat la rm18 jer...dgn hati yang berat...aku ambik jer la...sebab klu aku tak ambik ada akak tu dok perhati kan aku tuk letak kain tu...hehehe...jahat tak...tapi mmg dah lame aku nak beli kain velvet...sebabnyer mahal tu yang aku tak beli....

masalah plak kan...bila dah ada kain...tapi tak taw nak buat baju ape...almaklum la...dpt kain mahal tak nak la rugi gitu...sebab klu salah buat nanti rugi jerp....so pilihan2 fesyen yang aku nak buat...walaupun baru jerp belajar menjaht...tang ketiak n leher tak hebat pun lagi...tapi takpe...sebab kain nyer memeri...aku gagahkan jugak....

senarai fesyen yang aku nak buat....

-baju peplum kain nyer buat lurus jerp...
-jubah lurus..
-jubah maxi
-kurung moden

tapi hati lebih ke peplum....ehm???????
nak buat tuk baju raya kedua...aka pakai time nikah adik ipar nanti bulan 9/2014
wah nak bercantik jer time kenduri org....bangga kot pakai baju buatan sendiri..hehehehe
pastu time raya pertama aku tak taw nak buat baju ape....ehm....dah pandai buat baju sendiri upenyer lagi pening nak memilih fesyen yang aku nak.....xpe2...slow2...tenangkan fikiran..n jahit...hahahaha...
nanti aku update la gambo kain or baju yang dah siap yup..kemungkinan aku akan jahit skali baju dress baby girl aku...wah dah ada anak ppuan dok la nak jahit baju same dgn anak....

niela die aku dah update gambo baju velvet maroon untuk raya kedua..hehehe
sebenarnye ada lagi yang maroon lagin...yang ada lip lap...nanti aku updat yup...tu hanya jahitan kelawar jerp....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan