Rabu, 19 Mac 2014

pengalaman bersalin Naqib Khuzaimi








Pengalaman bersalin Naqib khuzaimi

Waktu aku deliver naqib baru jerp masuk 38w…pada masa nie aku tak terpikir pun dah nak bersalin..last tempat yang aku pegi adalah IJN..melawat aisyah kene tahan wad sebab kes jantung..time tu aku dah terasa sengal2 kat peha kanan….mcm skali dtg seriau die tu…pastu balik umah jerp malam tu terus tido.
(27 january 2012)
Jam 1 pagi - bermula la kisah sakit aku pada jam 1 pagi…start 1 pagi smpi la aku bgn tido jam 8 pagi esok nyer…sakit nye mmg la sakit…tapi dalam fikiran aku nak tunggu esok pagi jer la hospital…sebab malam2 gini malas nak gie hospital…so aku tahan jer la sakit tu..mmg kejap bangun kejap tido…
Jam 8 pagi - pastu lepas aku bangun jam 8 pagi tu aku masuk toilet time dalam toilet tu aku Nampak ada darah keluar…so aku terus la ckp dgn erul aku dah kuar darah…time tu baru la ktrg gie hospital ampang…sib baik time tu hari ahad…so kereta tak la byk sgt..kebetulan time tu adalah cuti raya cina…so tak byk la kenderaan yang ada kat atas jalan….mmg lancar la perjalanan aku ke hospital…dalam kereta aku dah terasa mcm ada sesuatu nak kuar dah..tapi aku kepitkan kaki aku…
Jam 8.45 pagi - sesampi jerp kat hospital ampang…boleh tak time tu nurse yang mendaftar tu aku lak yang kene tunggu…pastu aku sound die…sy dah nak bersalin nie…xkan nak tunggu sini tuk daftar plak…terus dorg tolak kerusi roda aku ke bilik check bukaan…lepas doc check bukaan aku dah 9…terus dorg tolak aku ke labour room…sebelum tu dorg ada ckp…jgn kangkang…kepit kaki tu…supaya anak aku tak terkeluar sebelum smpi labour room….
Jam 9.00 pagi - smpi jerp labour room terus nurse pasang alat2 kat perut n aku masih lagi mengepit kaki..hahah…time tu jam 9 pagi…selesai jerp memasang pastu dorg tgk2 buku aku…9.15pagi terus dorg suruh aku teran bila anak nak kuar…time tu dah tak terasa sakit construction tu…just tunggu time nak kuar jer…nurse panggil suami masuk pastu aku teran tak smpi 3 kali kot…dah kuar anak..pastu suami diarahkan kuar…sebab nurse nak jahit luka….mcm tak de motif suami masuk pastu kuar…hahaha….suami aku pun terpinga-pinga…apa motif masuk kejap pastu kuar…tapi sekurang-kurangnya die dpt la tgk anak die lahir depan mata die…walaupun kejap jerp semua tu berlaku…
Bagi aku pengalaman melahirkan naqib adalah pengalaman yang paling indah..sebab bersalin kan naqib adalah senang…coming soon…harap yang no 3 nie akan lahir semudah naqib jugak…amin…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan