Isnin, 6 April 2015

dress kanak-kanak A.K.A empire cut

 
 
salam n pagi all...
hari nie aku nak post sikit hasil keje aku...setelah lame bercuti dari menjahit...
bukan sebab ape pun...sebab nak menjahit lagi nak jaga anak lagi....sy keje kan...so sabtu ahad jerp ada masa tuk menjahit...klu org bekerja menjahit nie ikut mood....klu mood die nak menjahit...so die akan menjahit jerp...klu tak de mood alamat nyer tersimpan la mesin2 aku atas meja siap bersawang lagi taw...hehehe
 
okey...nie nak share baju yang ngah viral kat FB...dok sibuk org perkatakan...siap ada yang ambik kesempatan tuk berbisness...xpe2...tu rezeki memasing...so...let talk about empire dress
 
aku tak la pandai mcmane nak buat dress nie....minat mmg minat...dah ramai aku tanye...ada buat kelas menjahit tak...for that dress...tapi semua nyer hampa...hampa sebab ape korg rase??sebab harga lor sayang...klu murah aku on jerp...hehehe....
 
so one day...ada one of my friends dalam FB (friends dalam fb jer la...hehe)..die mmg tukang jahit...
so die post la baju empire dress nie...aku pun tanye mcmane nak buat...sib baik die baik n tak kedekut ilmu...almaklumla...klu org bisness or jahit baju tuk jual...dorg slalu nyer akan kedekut ilmu menjahit tu..supaya org akan tempah kat die...but but but...die lain...die sgt ikhlas memberi ilmu...so aku nie antara yang paling byk soalan...hehehe...tak smpi 2 hari...lepas tanye...aku berjaya siapkan baju anak aku...sebab ape taw...klu kita kawan dgn org2 yang rajin menjahit nie...tiap hari die post die nyer baju yang die jahit...kita akan berkobar2 taw...so bila kita dah berkobar2...gila ko klu tak cuba buat....klu kita bersaing nak pandai tak pe..hehehe...
so mari la hayati baju anak dara aku..if korg ada pape soalan boleh la tanye...
 
kat sinie or fb aku Naz Aida or email aku Nazherah.Nazlan@WorleyParsons.com
aku sedia membantu...hehe
 
 
pola empire dress
 

 
sebelum aku jahit tepi..aku peniti kan kain nie...supaya tak lari2 nanti...
okey kan???
biar lambat janji kemas...huhuhu
klu otai2 menjahit dorg tak perlukan peniti tu..


 
aik...nape dgn zip sorok aku nie???aku letak double tape...
supaya..kita letak zip tu cantik jerp...terletak pada garisan...and one more..bila jahit die tak la berlari2 anak...sekurangnyer die dah dok tetap kat situ...





 
dah letak lace..lengan tak sambung lagi....becos whye lengan tak sambung lagi...sebab lengan tak potong lagi...risau lak nak buat lengan panjang...hubby mintak buat lengan panjang...
ehm..i will try..



TADA....cantik tak baju saya...pandai model ibu nie...die rase pelik pakai baju nie...
ehm...dinding belakang tu jgn tgk taw...tu seni nama nyer...huahuahua

 
cantik...nampak exclusive...ehm..puji diri sendiri nampak???
 
 
second dress empire...tada...
mane korg rase cantik??
biru elsa or pink??
klu aku la kan...aku suka pink...hehehe...warna nyer terang..almalumla..aku nie suka terang benderang nyer colur
 
 
with one better...berbunga or pearl??
masih pening nak memikirkan nie...


nie model si kecik ku....
die sgt tak suka pakai baju nie...die serabut katenyer...hahaha
die tak pandai berkata2 lagi pun..mak nyer jerp yang pepandai ckp gitu...
 

 
yang abg kat belakang tu sibuk bebeno nak menjahit...ehm..bagi jerla...klu kene jarum padan muka ek...ibu dah pesan...jgn jgn jgn...tapi nak jugak buat work ibu..
 

 
okey...trasa mcm butik2 ajer...
comey tak???
 



 


 
 
 
 
 
 

1 ulasan: