Isnin, 1 Oktober 2012

perbelanjaan si kecil

11 january 2012 (rabu)

buat pertama kalinyer aku gie beli barang anak aku kat kedai cino jual ubat.anak aku dah nak masuk 1 tahun pun.yerla selama 1 tahun slalu nyer mr husband yang akan beli barang Q bila barang2 Q abis...sbb ktrg dah janji time dalam pantang.yang aku bayar duit asuhan Q. dan mr husband beli susu,pampers n nestum Q...dah name pun suami isteri kan...kene la slalu berkongsi...ehm...berbalik pada cerita aku tadi..baru firtime beli barang anak aku...pampers, susu n nestum...total sume nyer RM92.80...lagi RM8.20 jer lagi nak RM100...baru la aku terpikir n terpikir lagi...selama nie mr husband beli barang2 Q...walaupun tak de duit or time tu dah tengah bulan...die terpakse jugak la membeli keperluan yang perlu anak nyer pakai n minum...

pastu baru la aku terpikir...ok la jugak aku bertukar kedapa pemakaian CD or lampin moden...supaya kita tak perlu la lagi berfikir incase dalam emergency tak de duit..kene beli pempers anak lagi...sekurang2nyer dah kurang la beban tuk beli pampers anak smpi la umur mereka 3 or 4 tahun...hehehehe...if susu kene la beli jugak...yerla klu dah smpi 4 tahun mungkin susu ibu pun kering kan...pastu incase klu mengandung dah tak leh nak nyusu anak lagi...kene la jugak beli susu tuk anak minum...

so dah ada penjimatan pada pampers pun dah cukup2 bersyukur...cume kene berkerja lebih sikit la...kat tempat keje pun keje...kat umah pun kene keje jugak...keje basuh lampin moden anak jerp tiap-tiap hari...nak jimat punyer pasal...kene la berkorban apa sajer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan